Bericht 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van John & Miranda - WaarBenJij.nu Bericht 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van John & Miranda - WaarBenJij.nu

Bericht 2

Door: John & Miranda

Blijf op de hoogte en volg John & Miranda

07 Mei 2008 | Indonesië, Ubud

Hallo allemaal!

Het is nu bijna een week geleden dat we zijn vetrokken uit Nederland en dus wordt het tijd om een wat langer verhaal te schrijven.

Na de eerste drie dagen in Sanur aan de kust te zijn geweest, zijn we maandag verder getrokken naar Ubud in het binnenland van Bali. Hier hebben we ook weer een mooi hotelletje met een grote tuin vol met palmen, bloemen, vijvers, een zwembadje en vele offerplaatsen. De familie van het hotelletje woont zelf in het voorste deel en zorgt ervoor dat er bij deze plaatsen een aantal keer per dag geofferd wordt, zoals bloemen, rijst en wierrook. (Dit gebeurt overigens overal op Bali: voor elke winkel, restaurant, woning enz. staan bakjes van gevlochten palmbladeren met kleine offers om de zegen van de Hindoe-goden te vragen. Heel bijzonder om te zien en je moet oppassen dat je er niet bovenop gaat staan, want ze staan soms midden op de stoep.)

Vanaf onze veranda hebben we een mooi uitzicht over de prachtige tuin en de rijstvelden verderop. Het enige dat we hier 's nachts horen is het ruisen van een watervalletje verderop, krekels, kikkers en af en toe de roep van een gekko.

Maandag hebben we wat rondgelopen in Ubud en gegeten bij Lotus Café. Dit is een restaurant aan een enorme vijver vol met lotussen en karpers en achter de vijver staat het Ubud Water Palace. Een uniek plekje om te eten of om gewoon te niksen en te genieten. Het eten is hier trouwens iedere dag weer een feest! 's Ochtends ontbijten we licht en 's middags en 's avonds warm. Verrukkelijk !!! Het ene gerecht is nog lekkerder dan het andere en in een warung (eettentje)kost het allemaal drie keer niks. (Ik moet straks heel wat boomstammen sjouwen om die extra kilo's er weer af te krijgen.) :-(

Gisteren zijn we naar de Sacred Monkey Forest geweest. Dit zijn een paar tempels in een bos dat wordt bewoond door groepen makaken. Deze apen zijn zo brutaal als de nacht en als je niet zorgt dat je al je spullen opgeborgen hebt, zie je het nooit meer terug. Bij de tempel werden hanengevechten gehouden. Miranda wilde dit niet zien en ik ben weggegaan nadat de messen aan de poten waren gebonden. Daar zaten we niet op te wachten. Na het bezoek aan de tempels vonden we het wel weer tijd voor een Balinese rijsttafel in een warung.(vreemd dat ze hier nog steeds het Nederlandse woord "rijsttafel" gebruiken.) Na de lunch heeft Miranda nog een voetzoolreflexmassage gehad.
's Avonds zijn we naar een openlucht voorstelling van traditionele Balinese dansen geweest bij het Water Palace. De danseressen werden begeleid door een gamelanorkest (zie foto). Mooi om te zien dat de gekostumeerde danseressen zoveel spierbeheersing hebben.

Vandaag hebben we voor de hele dag een taxi gehuurd die ons langs diverse prachtige rijstvelden heeft gebracht. Verder zijn we bij de Royal Temple en de tempel van Tanah Lot geweest. Deze tempel staat op een rots in zee en kan alleen bereikt worden bij eb.

Morgen gaan we met dezelfde taxichauffeur via een paar tussenstops naar onze volgende bestemming: Lovina. Dit is een klein plaatsje aan de noordkust, waar we in ieder geval willen gaan dolfijnen-spotten en snorkelen. Waarschijnlijk is het snorkelen hier nog mooier dan in Sanur, waar we al veel vissen in alle kleuren van de regenboog hebben gezien.

Nou, zoals jullie lezen vermaken we ons hier uitstekend! Groetjes van ons aan iedereen!

Miranda en John

• 07 Mei 2008 - 12:42

Elvira:

Wij zitten nu op school en hebben net even naar jullie foto's gekeken.Ziet er geweldig uit ben echt wel jaloers.Gert-jan zegt dat het niet normaal is als je een aap op je rug hebt. Ik zelf had namelijk net bij ibt gert jan op de rug.
    Was iets anders maar ja wij willen ook wat.Heel veel plezier maar dat zal wel lukken daar .

veel plezier van ons

• 07 Mei 2008 - 12:59

Jannie:

Hallo vakantiegenieters!

Wohw.....wat een fantastisch mooie foto's hebben jullie gemaakt!Het is logisch dat jullie genieten als je dit allemaal zo leest.De makaken-aapjes zien er trouwens heel onschuldig uit, maar ééntje loopt er nu met een mooi Hollands blond pruikkie.
    Heel veel plezier verder en morgen een mooie dag met en tussen de dolfijnen!Liefs.

• 07 Mei 2008 - 13:36

L&P:

Hoi,net jullie bericht gelezen en de foto's bekeken. Wat is het daar prachtig!Geweldig! Nee, zo'n hanen gevecht zou ik ook niet willen zien,gauw vergeten maar. Maar verder is alles geweldig als we het zo lezen, heel mooi. We genieten van hier uit een beetje mee. Hebben jullie al wat geofferd, en zo ja wat dan? Veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht, groeten.

• 07 Mei 2008 - 15:20

Pa En Ma:

lekker warm daar maar hier ook 24 graden.volgende keer wat langer massage nemen,heel verstandig.Zijn vandaag 7 mei,met ons vieren via Nunspeet,Elspeet,Vierhouten en Epe weer naar Zwolle geweest.9.30 weg en om 16.00 ongeveer weer thuis.Stoelen mee en koffie gedronken in het Zandebos.onderweg pannekoeken gegeten met ijs na.was heel gezellig,gaan we nog een over doen.Hier gaat alles goed met Hoby ook,
    Groetjes,

2xM
    2xP
    2xH

• 08 Mei 2008 - 18:17

Eelco:

Allemachtig...........wat hebben jullie het beroerd daar.
    Warm, maar 1 kamer, belaagd worden door apen, wilde zee, rijstplukkers om voor je eten te zorgen......enz enz enz.
    Blij dat wij gewoon op school zitten en gewoon met de chipknip de kantine in kunnen gaan.

Ale gekheid op een stokje......................volgens mij is het daar fantastisch en valt er genoeg te zien en te beleven.
    Luxemburg was leuk maar niet te vergelijken met jullie stekkie.

Heel veel plezier en kom gezond (maar niet te snel) wer terug.

Heel veel plezier.

Eelco

• 09 Mei 2008 - 09:39

Marco En Marieke:

Hoi John en Miranda,

Heb net jullie verhaal en foto's bekenen. Prachtig!
    Geniet nog lekker van de vakantie... maar te zien op de foto's en te lezen uit de vehalen lukt dit al aardig!! :-p

Hartelijke groetjes!!!

Marco en Marieke