Bericht 3 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van John & Miranda - WaarBenJij.nu Bericht 3 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van John & Miranda - WaarBenJij.nu

Bericht 3

Door: John & Miranda

Blijf op de hoogte en volg John & Miranda

11 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Selamat pagi!Apa kabar?
(Goeiemorgen! Hoe gaat het met jullie?
We lezen dat jullie ook mooi weer hebben?

We zitten vandaag (zondag) nog in Lovina, maar morgen vertrekken we naar Amed in het noordoosten van Bali. Aangezien we hier een internetcafe hebben gevonden met een snelle verbinding en ik bezig was weg te smelten bij het zwembad (Miranda bakt nog even door), zetten we hier alvast weer wat foto's op de site.

Vanuit Ubud zijn we dus met de taxi naar Lovina gereden en onderweg zijn we naar het Bratau Meer geweest. Hier staat namelijk een mooie tempel in het meer zelf ter ere van de watergod. Toen we daar rondliepen, kwam er net een bus vol met Indonesische vrouwen aan en zodra ze mij (John) zagen, liepen ze meteen naar mij toe en wilden mij allemaal aanraken en aan mijn armen voelen. En allemaal wilden ze met mij op de foto.Bizar! Zo'n bleke en lange hadden ze natuurlijk nog nooit gezien! In Peru had ik dat jarene geleden ook een keer, maar toen waren het allemaal schoolmeisjes die met mij op de foto wilden en nu waren het voornamelijk omaatjes. Tja, je wordt ouder papa, geef het maar toe ....:-(
Enfin, na de mooie tempel in het meer zijn we nog bij de Git Git waterval geweest.

In Lovina zijn we terecht gekomen in een heerlijk hotel met zwembad en we hebben een prachtige kamer. Vrijdag hebben we de hele dag gesnorkeld bij een eilandje aan de westkust: Pulau Menjangan. Supermooi! Veel verschillende vissen natuurlijk, maar ook prachtig koraal en zelfs een grote manta ray (pijlstaartrog in het NL?) van zo'n 2-3 meter doorsnede die voorbij kwam "vliegen". Miranda en zag hem het eerst en trok mij aan m'n been, maar ik was druk bezig om een vis op de foto te zetten. Uiteindelijk heb ik hem ook nog gezien.

Gisteren hebben we de hele dag bij het zwembad gelegen en vanochtend zijn we om 5 uur opgestaan om dolfijnen te kijken. Nou, dat kunnen we niemand aanraden. Er varen zo'n 20 boten (traditionele jukungs met bbm) en als een paar dolfijnen de moed hebben om even boven water te komen, stuiven er 20 boten met een rotgang op af, waarna de dolfijnen snel weer onderduiken. Verschrikkelijk! Elke lokale visser wil natuurlijk een graantje meepikken en goed betalende toeristen vervoeren. Heel begrijpelijk, maar dit is geen dolfijnen kijken meer, dit is dolfijnen (op)jagen! Jammer...

Morgen gaan we dus weg uit ons heerlijke hotel en op naar de volgende plaats: Amed.

Nou, tot de volgende keer en leuk om jullie reacties te lezen! Groetjes en selamat tinggal (tot ziens)!

Miranda en John

  • 11 Mei 2008 - 08:10

    L&P:

    Hoi daar,ja we hebben hier hoog zomer, heerlijk!De tweede serie foto's zien we nog niet op de site, zal nog wel komen.Allemaal vrouwen die J. aan willen raken, lachen zeg! Had je je nieuwe zwempak aan? We lezen dat jullie veel zien en het heerlijk hebben, geweldig! Pas op voor pijlstaartroggen, die kunnen rare dingen doen. Groeten vanuit Zwolle.

  • 11 Mei 2008 - 19:58

    Bep En Piet:

    geweldig wat een mooie foto's en John wat ben jij een reus!!!!
    vergeleken bij de omaatjes, ja ja ja. we hopen nog meer foto's te zien en te lezen wat jullie allemaal beleven.
    groetjes uit het warme Zwolle.

  • 12 Mei 2008 - 17:36

    Ma En Pa:

    Hallo globetrotters,we hebben van verschillende kanten gehoord dat jullie het fijn hebben en veel zien.We hebben het hier reuze naar de zin,heerlijk rustig.Is het een optie om te ruilen met de Dennestraat?Rob is hier nu de hele dag,heel veel vakantieplezier nog en liefs van pappa en mamma en groetjes van Rob.

  • 13 Mei 2008 - 12:30

    Hanneke, Cor, Jannie:

    Hoi, hoi,

    wat hebben jullie weer veel meegemaakt in een vrij korte tijd en vooral jij John met je aantrekkingskracht.Jammer dat het bij de dolfijnen zo tegengevallen was en dat allemaal door de mens, want het zijn prachtige dieren die zich graag laten zien.Ook dit keer weer prachtige foto's! Geniet nog lekker samen van alles en de groetjes en liefs uit Zaandam.

  • 14 Mei 2008 - 13:00

    René En Marian:

    Hai jongens, het ziet er fantastisch uit daar en die aantrekkingskracht van je....tsja het zit in de familie he.
    Groetjes vanuit Gemonde.

  • 14 Mei 2008 - 19:50

    Roelyn:

    He avonturiers,
    Eindelijk contact!!! Denk vooral niet dat ik jullie vergeten zou.. maar internet deed niet wat ie moest doen!! Maar in gedachten wel steeds mee geweest!
    Geweldig om te lezen wat jullie alweer allemaal hebben gezien en gedaan. Vind het super dat jullie zo genieten, maar Miranda ik MIS je verschrikkelijk .....
    Als de verbinding goed blijft zal ik jullie zeker blijven volgen!
    Liefs Roelyn

  • 16 Mei 2008 - 11:05

    Elvira En Gert Jan :

    he vakantie man,

    Net weer een zware les ibt gehad nu ff bijkomen op de computer weer een paar liter zweet verloren.We zagen op de foto's dat jij het ook behoorlijk zwaar hebt???? maar gelukkig jij slaat je er wel doorheen en oh ja het WAS hier ook erg warm maar nu regent het weer ja niet echt verbazend natuurlijk. Nou wij gaan wel naar de volgende les als miranda nog wel naar die markt toe gaat kan ze ook wat vitamientjes voor ons meenemen?? gert jan wil graag wat van die bananen

    nog heeel veeel plezier
    groetjes van Gert-jan Eelco en Elvira


  • 18 Mei 2008 - 10:01

    Esmee:

    Hoi John en Miranda.
    Ik ben weer eens jaloers!
    Mooie foto's hoor.
    Ik zit bij de cellen met maar 4 boefjes dus tijd genoeg om de foto's te bekijken van jullie.
    Heel veel plezier nog!!

    Groetjes, esmee

  • 18 Mei 2008 - 13:31

    Jannie:

    Uhm.....waar blijven de nieuwe reis belevenissen?
    Zijn jullie in slaap gevallen in de hangmat hi,hi.
    Groetjes en liefs.

  • 20 Mei 2008 - 09:22

    Rob:

    Hallo avonturiers,
    Als ik het zo bekijk is het wel erg mooi daar in de zon.Genoeg te zien en te beleven,zo hier en daar lijkt het wel een beetje op Sri Lanka.Ik denk dat jullie wel een mooie foto uitkiezen om op linnen te zetten net als boven de bank.Hebben ze op Bali en Lombok ook Krontjong,ik denk het wel toch?Ik heb jullie mailtje gehad,ze blijven tot 24 mei.Als de uitslag bekend is laat ik het even weten ok?
    Groetjes van mij en nog veel vakantieplezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

John & Miranda
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 64289

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: